Braces

#Braces 

selamat pagi ! skrang menunjukkan jam 2 pagi , dan skrang saya masih tidak tido lagi . hahhaa xD saja nak meng-online pepagi buta mecemnie , daa lame taa buat . btw skrng niee pon tgh lyn runningman , soo mecemtuhh laa . 

Soo topik kita pada hari nie nak berceritakan tentng braces . braces ? iaitu pendakap gigi yg sememangnyaa ada getah berwarna . dengan rasmi , pada 27/2 saya telah menjadi pe-braces tegar . *aku pakai braces* . time nak buat benda niee tuhh , rase lama dan aku seperti seorng robot yg telah dibuat untk bahan uji kaji -_- doktor tuhh godek-II mulut aku , aku taa tao dia buat ape , soo hanya berserah xD lepas daa keluar dri bilik operasi , mama aku excited menengok gigi aku .

lepas buat tuhhh doktor ada bagi penerangan semua , dan fyi , aku ada 3 btng berus gigi . hahaha xD gilaa laaa , tapi nak buat macammane , mmg daa kene jadi rutin seharian guna benda alah tuhh . terima jee lah . sampai-II sch jee , semua tgh rehat , jalan-II terserempak dgn Syazwan dan kelompoknyaa , first-II dorang taa perasan smpai tang aku bukak mulut , daa semuaa tnye , bila pasang ? berapa kene bayar ? hahah xD otw naik kelas , time kat tangga , semua berkerumun lepastuhh 'pyka, nak tgk-II ! warna ape ? ' aku yg pakai dorang yg excited . cayalahhh (Y) aura aku ade sikit-II kat dorang . *abaikan*

masuk kelas , cheok segeng braces ngan aku pon ckp 'eh eh eh , saya pon nak warna macam awak laa' gelakk jee time tuhh . sbb esokk dia nak tukar warna bend . hahhaa xD warna braces aku skrang merah + baby blue . dorang semua suka dgn warna tuhh , lagi-II baby blue . nampak taa ? kiteorng sehati sejiwa walaupon gigi taa sama . ada kee peribahasa mecemtuhh ? hihi ^^ lepastuhhh asal jumpa fahmee , mesti dia ckp 'pyka ' ! pastuhh dia senyum sbb nak tgk aku senyum . hahaha xD pandai bergurau . yg syazwan ngan amoii tuhh menyengeh laa .

first-II pakai braces , rase mcm lain *of course* mcm ade lagi gigi yg selapis kat depan . pastuhh bibir aku cepat terluka . makanan yg pertama yg aku makan , Ice-cream ! hahha xD syejukkkk , saya sukaaaa . pastuhh nasi lemak , roti canai laaa , ayam . mcm-II . mama aku pon pelik , bukan orng yg bru pakai braces nie taa bole makan kee , bukan kene makan bubur ke ? hahha xD spe jee nak makan bubur ? aku tgk nasi lemak , tros aku beli , lantakk laa mcm mne lambat aku mengunyah , asal aku dpt makan dgn nikmat . time makan rase mcm makanan tuhh keras gila , then , gigi aku terasa nilu . emmmm . kenkadang , terasa gigi bergerak *mcm nilu + sakit * rase mcm nak cabut gigi jee rasenyee . adakah keterlaluan ? asal boleh tempuh , kaw bahagia jgn risau .

kepada sesiapa yg nak bercadang pakai braces , pikir masak-II , kuatkan mental dan fizikal , ada kesedaran sivik untk jadi pembersih sbb benda  nie akan jadi sngt melecehkan anda . cabut gigi paling sakit taw *lagi-II bila kene bius* wow ! rase mcm jarum dicucuk kat lelangit . ingat ! anda kene kuat ! . dan anda akan jadi beradab bila time makan . sbb anda akan makan dgn penuh sopan dan santun . slow-II and steady . hahhaa xD Assalamualaikum , dan selamat berfikir . Byee bye *lambai tangan* Xoxo

thank you : *